وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ-١٨٦
''And when My servants question thee concerning Me, then surely I am nigh. I answer the prayer of the suppliant when he crieth unto Me.
So let them hear My call and let them trust in Me, in order that they may be led aright.(186)-Al Baqarah''

''Kalau bukan Allah siapalah kita?'' , ''Kalau bukan Allah apalah kita'' . ''Kalau bukan Allah musnahlah kita'' ~Allah,Allah,Allah,Allah~

Saturday 11 August 2012

Roda Kehidupan..

Bismillah..


Kesunyian ini sedarkan diriku yang lena..
Tinggalkan semalam yang nanah..
Lantas meratap hina kan ku pada sempurnaMu
Terpaut aku tak berpaling..

Merindui Sang Pencitpa..
Merindui tarbiyyahMu Ya ILLAHI..
Merindui tangisan saat beramaMu Ya Robbi..
Tiada kekuatan padaku tanpaMu..
KAU yang begitu sempurna..
Di mataku KAU begitu indah..
Ku merinduiMu..
Merindui kasihMu Ya Illahi..

Saat persoalan ini timbul:
''Apa nikmat yang kamu nak sangat bila dapat masuk syurga''

Jawapannya:
''Aku nak duduk dengan family''
''Aku nak minum air yang manis sangat''
''Aku nak pegang kucing sebab alrgic kucing selama ni''

Namun adakah kau pernah terfikir..

''Layakkah untuk aku masuk syurga?Dengan dosa aku yang begitu banyak?
Tapi jauh dalam hatiku,aku ingin bertemu DIA yang mencipta aku
Memahami aku,menyayangi aku..Begitu pemurahnya DIA''

::Terlalu rindu pada Baitulqurra:: :(

''Apakah kepercayaan pada seorang sahabat tu sangat susah untuk dapat dan masuk dalam hati''??

Maafkan andai kekurangan..
Aku bukan seperti mereka untuk kau percaya...
Terima kasih sahabat :]:]

Wallahualam

Nota Comel: Merindukan nisa alasmar..Bila dapat berjumpa lagi?:(


No comments:

Post a Comment