وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ-١٨٦
''And when My servants question thee concerning Me, then surely I am nigh. I answer the prayer of the suppliant when he crieth unto Me.
So let them hear My call and let them trust in Me, in order that they may be led aright.(186)-Al Baqarah''

''Kalau bukan Allah siapalah kita?'' , ''Kalau bukan Allah apalah kita'' . ''Kalau bukan Allah musnahlah kita'' ~Allah,Allah,Allah,Allah~

Friday 22 February 2013

Aku sayang DIA ~

Bismillah..

Aku lemah..TanpaMu aku lelah..Aku sungguh tak berdaya..
Tolongku..Tolongku Ya Allah..
Setiap air mataku mengalir..
Allah aku lemah dan tak bererti..
Setiap derai tangis membasahi..
Allah jangan tinggalkan aku lagi...

**Pandang Langit.Hebat ciptaan Allah..huhu **

Andai kau melihat insan sekeliling..Kenapa dan mengapa mereka melakukan itu semua ?

Hanya satu jawapan..

Dunia merupakan satu platform untuk kau kumpulkan segala macam hasil perniagaan dan pengakhiranya untuk bertemu dengan Dia yang sudah lama kau tunggu.Untuk baginda yang dah lama kau rindu..

Menjadi seorang yang ingin menyambung tugasan baginda.

Bukanlah mudah!

Namun kerana diri yang sedar,bahawa setiap degup jantung kita adalah seorang hamba,seorang khalifah dan seorang daienya.Maka adakah dengan tahunya engkau tentang ini kau masih leka dengan keseronokan dunia yang tidak henti dan tidak akan henti..

'' Jadikan diri seperti kopi yang mampu mengeluarkan bau yang harum sehingga memikat orang sekeliling.Jangan kau jadi lobak yang lembik tatkala dimasukan ke dalam air panas ''

Fahamilah !

Mereka menunggumu untuk menarik tangan mereka menuju Allah yang satu.

Sedarlah !

Bahawa peluang yang ada tidak akan datang berkali kali.Andai kau tinggalkan peluang itu mungkin ia akan hilang terus dari dirimu..

Allahu Allah.Mudahkanlah pejuang pejuangMu atas jalan ini ..:(

Wallahulam.

** Allah aku takut :(..Allah mudahkan untuk semua pilihan **


No comments:

Post a Comment