وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ-١٨٦
''And when My servants question thee concerning Me, then surely I am nigh. I answer the prayer of the suppliant when he crieth unto Me.
So let them hear My call and let them trust in Me, in order that they may be led aright.(186)-Al Baqarah''

''Kalau bukan Allah siapalah kita?'' , ''Kalau bukan Allah apalah kita'' . ''Kalau bukan Allah musnahlah kita'' ~Allah,Allah,Allah,Allah~

Monday 9 July 2012

Hanya KAU..

Bismillah..


Allah..
Jangan biarkan aku kembali pada zaman dulu..
Zaman yang ku benci untuk kembali..


Allah..
Gagahkan aku dalam menempuh arus dunia..
Terkadang dan kerap aku jatuh terbawa arus itu..
Aku gagal membina benteng didalam diriku untuk sentiasa ingat padaMu..
Hinanya aku..


Allah..
Aku mengahrapkan keredaanMu..
Untuk aku kuat melangkah diatas dunia ini..
Nafsu,Marah dan Perasaan Benci..
Sering hadir dalam hatiku..
Melenyapkan segala kebaikan yang sedang aku baiki dalam diri..


Allah..
Jangan tinggalkan aku sendirian.
Dulu aku sering mengharapkan kasih sayang dan perhatian manusia padaku..
Namun..saat itu aku sedar..aku silap menilai..
Manusia itu tidak sentiasa denganku..
Waktu itu..aku menangis tersedu sedu..
Sedih!Sakit dari dalam hati tidak dapat ku tahan lagi..


Allah..
Izinkan aku berada dekat denganMu..
Agar mudah untukku memperbaiki diriku yang kotor ini..
Andai  saat ini aku dapat melihat diriMu..

''Belajar cepat terasa dan belajar untuk cepat lupakan semua itu''

''Syaitan itu kerjanya membuat permusuhan..Jangan KALAH dengan dia''!!

''Merindui Haramain..Merindui BaitulQurra..Merindui ketenangan dan biah itu''

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment