وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ-١٨٦
''And when My servants question thee concerning Me, then surely I am nigh. I answer the prayer of the suppliant when he crieth unto Me.
So let them hear My call and let them trust in Me, in order that they may be led aright.(186)-Al Baqarah''

''Kalau bukan Allah siapalah kita?'' , ''Kalau bukan Allah apalah kita'' . ''Kalau bukan Allah musnahlah kita'' ~Allah,Allah,Allah,Allah~

Friday 22 June 2012

Bismillah..



Allah...
Kuatkan aku..Untuk mudah memaafkan manusia.
Kuatkan aku untuk menghadapi segala macam ujian kasih sayangMu..
Agar bila tiba saat itu..
Aku mampu tersenyum gembira..

Allah..
Aku tak mengharapkan apa pun dari mereka..
Yang aku harapkan..
Redha dan RahmatMu keatas ku..
Agar bila tiba saat itu..
Aku mampu mengucapkan syukur kerana Kau sayang diriku..

Allah..
Harapanku cuma satu..
Melihat Islam itu kembali gemilang..
Mungkin cara ku salah..
Kerana itu..aku mohon..
Keampunan padaMu..
Ya Rasulullah..
Syafaatkan aku..

Allah..
Ajari aku cara untuk memaafkan manusia..
Ajari aku untuk tenang dalam berkata kata..
Ajari aku mudah untuk positif..
Permudahkanlah Ya Allah..
Allahummamin..

'Ahli Neraka itu orang yang keras dan suka marah pada keluarganya'
Astagfirullah..
Sama2 kita usaha untuk jadi orang yang lemah lembut seperti kekasih kita
Rasulullah s.a.w :];}

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment