وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ-١٨٦
''And when My servants question thee concerning Me, then surely I am nigh. I answer the prayer of the suppliant when he crieth unto Me.
So let them hear My call and let them trust in Me, in order that they may be led aright.(186)-Al Baqarah''

''Kalau bukan Allah siapalah kita?'' , ''Kalau bukan Allah apalah kita'' . ''Kalau bukan Allah musnahlah kita'' ~Allah,Allah,Allah,Allah~

Wednesday 12 October 2011

Ada Apa Dengan Hati ?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Orang yang suci dan lembut hatinya akan mudah menangis dan bertaubat tatkala membuat dosa.

Bagaimana pula gerangan orang yang hatinya keras?Hitam? Sudah tidak mampu lagi masuk apa2 kebaikan bahkan kebaikan itu akan terpantul kembali kerana kejahatan sudah berkuasa memiliki hatinya..

Saya umapamakan orang yang hatinya keras umpama 'JALAN TAR' yang baru dibuat..Hitam dan Panas..Sekeliling orang yang jalan di situ akan terkena percikan panasnya jalan tar itu..Samalah seperti orang yang apabila terdedah dengan maksiat sehingga hatinya menjadi hitam dan segala kebaikan yang dihantar kepada hatinya akan terpantul.Bahkan orang yang gelap hatinya ini juga seorang yang panas baran ibarat jalan tar yang baru dibuat..

Kesimpulanya jagalah hati kita dengan baik..Anugerah Allah jangan kita sia-sia kan.Hati ni sangat penting kerana dia yang akan mengawal setiap perbuatan kita.Jika hati kotor maka kebaikan tidak akan masuk ke dalam diri kita.

Wallahualam

Nota comel : Macam mana nak lembutkan orang yang ade title ''jalan tar'' ni ??..''Jalan tar'' lembut2 kanlah hatimu...

No comments:

Post a Comment