وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ-١٨٦
''And when My servants question thee concerning Me, then surely I am nigh. I answer the prayer of the suppliant when he crieth unto Me.
So let them hear My call and let them trust in Me, in order that they may be led aright.(186)-Al Baqarah''

''Kalau bukan Allah siapalah kita?'' , ''Kalau bukan Allah apalah kita'' . ''Kalau bukan Allah musnahlah kita'' ~Allah,Allah,Allah,Allah~

Sunday 18 March 2012

Bila DIA rinduu..

Bismillah.
Moga Allah redha akan diriku saat ini..

Is your heart filled with something else,
that you leave no space for Allah?
Where is Allah in your heart?
(Aiman Azlan) 



Bila Allah dah 'RINDU' sangat hambaNya,maka dia akan ketuk pintu hati hambaNya untuk berbicara dengan Dia.Tatkala itu tiada yang lain di hati kita selain 'ALLAH'..'ALLAH'..'ALLAH'..


Kadang2 ujian tu,rase sedih tu semua sebab Allah tengah rindu dengan kita..Ujian itu bukan untuk menyusahkan hambaNya ..Tapi sebab rinduu..Maka untuk menguji hambaNya..
''Betul tak hambaNya ni rindu juga kat DIA atau sekadar ucapan di mulut?''Dia pon beri kita keresahan..
See..Allah itu sangatlah SWEET..


Even makayah,kawan2,adik beradik,sahabat..Kita malu nak nangis depan mereka..Kalau pon menangis hanya sekejap..Kita malu nak cerita semua masalah kita Kalaupon cerita mesti ada beberapa ayat yang disembunyikan sebab kita tak nak bagi mereka rasa yang sebenarnya diri kita tengah 'lemah' saat tu..Kita tak nak mereka rasa 'terbeban' dengan cerita kita..


Tapi bila kita tunduk,meletakkan dahi atas sejadah..Segala masalah akan kita ceritakan pada DIA.Tak ada yang tertinggal.Kalau pon ada tertinggal,DIA tahu apa yang ada dalam hati kita..
Allah is so sweet..DIA tahu apa yang hambaNya rasa..Maka dia turunkan kekuatan..DIA turunkan ketenangan..


'Kalau ada masalah bukan pergi jumpa pakar motivasi,sebab yang turunkan keresahan dalam diri kita kan DIA..jadi jumpalah DIA dulu..Minta pada DIA dulu baru minta pandangan orang lain'


Tapi..disebalik semua itu..a


Aku malu Ya Robb dihadapanMu..
Aku bukan lah orang yang baik untuk KAU berikan segala macam nikmat..
Bantu aku..Tunjuk aku..Ajari aku cara mencintaiMu..cara merinduiMu..


Dunia itu andai tidak dikawal..melalaikan..
Kadang2 menangis tu perlu..
Kadang2 menangis tu yang akan memberi kite kekuatan kembali..
Dan segalanya..hanya pada
ALLAH yang menunggu kita merintih padaNya..
Yang merindui dan menyayangi kita saban hari setiap masa dan saat..


Jika Allah merindui kita maka akan disebutkan nama kita pada pembesarnya agar dijaga kita dengan baik..

Allah sangat sweet..

"Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu..."
(Al-Baqarah, 2: 152)



Wallahualam.


Allah rindu aku..Sebak..
Siapa aku dibandingkan mereka yang hebat
untuk dirindui..
Aku hanyalah insan yang penuh dosa.

No comments:

Post a Comment